Jeg har lavet denne opgave ”10’er venner find mine venner” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”10’er venner find mine venner” er en opgave som kan bruges når eleven har en forståelse af 10’er venner.
Reglerne findes i PDF-filen
Hent opgaven her
Jeg har lavet dette spil ”4 på stribe plus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”4 på stribe plus” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Vinderen er den der først får 4 på stribe. Det kan ske vandret, lodret og skråt. Hvis man slår et resultat, hvor alle tallene allerede er optaget, går turen automatisk videre til den anden spiller. Hvis man når dertil i spillet, hvor ingen kan få 4 på stribe, starter spillet forfra.
Reglerne findes i PDF-filen
Hent spillet her
Jeg har lavet disse spil ”4 på stribe tabellerne 2-10” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder. (Hele 9 spil)
”4 på stribe tabellerne 2-10” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 2-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Vinderen er den der først får 4 på stribe. Det kan ske vandret, lodret og skråt. Hvis man slår et resultat, hvor alle tallene allerede er optaget, går turen automatisk videre til den anden spiller. Hvis man når dertil i spillet, hvor ingen kan få 4 på stribe, starter spillet forfra.
Ønsker du at bruge en digital terning findes den her
Reglerne, spillepladerne samt terning findes i PDF-filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”4 på stribe Tabellerne 1-6” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”4 på stribe Tabellerne 1-6” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-6.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Vinderen er den der først får 4 på stribe. Det kan ske vandret, lodret og skråt. Hvis man slår et resultat, hvor alle tallene allerede er optaget, går turen automatisk videre til den anden spiller. Hvis man når dertil i spillet, hvor ingen kan få 4 på stribe, starter spillet forfra.
Reglerne findes i PDF-filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette redskab ”10’erKrig” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”10’erKrig” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Reglerne findes i PDF-filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”Areal – Spillet” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Areal – Spillet” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få en forståelse af hvordan man beregner et areal.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Reglerne findes i PDF-filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette redskab ”Banko 1-20” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Banko 1-20” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab.
Print evt. ”Den magiske taltavle” (Som kan hentes her på hjemmesiden) så eleverne nemt og overskueligt kan se hvilke tal du trækker.
Læs meget mere i PDF-Filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”BattleShip tabellerne 1-5” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” BattleShip tabellerne 1-5” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleverne godt i gang med tabellerne.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Læs meget mere i PDF-Filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”BattleShip tabellerne 1-5 Tom” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” BattleShip tabellerne 1-5 Tom” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleverne godt videre i deres arbejde med tabellerne.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Læs meget mere i PDF-Filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”BattleShip tabellerne 1-10” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” BattleShip tabellerne 1-10” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleverne godt i gang med tabellerne.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Læs meget mere i PDF-Filen
Hent spillet her
Jeg har lavet dette spil ”BattleShip tabellerne 1-10 tom” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” BattleShip tabellerne 1-10 tom” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleverne godt videre i deres arbejde med tabellerne.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Læs meget mere i PDF-Filen
Hent spillet her
Bogen ”MatematikKatten – GangekasseSystem – Nr. 1” er første bog i serien om Gange Kassesystem, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Bogen byder på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her
Bogen ”MatematikKatten – Lær et gange – 2 tabellen” er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Eleverne starter med at arbejde med selve 2-tabellen, hvorefter de arbejder med at gange.
Hent bogen her
Bogen ”MatematikKatten – Lær et gange – 3 tabellen” er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Eleverne starter med at arbejde med selve 3-tabellen, hvorefter de arbejder med at gange.
Hent bogen her
Bogen ”MatematikKatten – Min første talbog – Nr. 1” er første bog i serien om tal, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Bogen byder på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Bogen er ligeledes meget anvendelig til elever i f.eks. førskolen.
Hent bogen her
Bogen ”MatematikKatten Minus Niveau 1” er første bog i serien om minus, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Bogen ”MatematikKatten – Monsterjagt talrækken 1-10” er første bog i serien om talrækken, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Bogen ”MatematikKatten Plus Niveau 1” er første bog i serien om plus, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Bogen ”MatematikKatten Lego Spejling” er første bog i serien om spejling, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent MatematikKatten Lego Spejling her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Bogen ”MatematikKatten Spejlvending 1-5” er første bog i serien om spejlvending og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Bogen ”MatematikKatten Spejlvending 6-9” er anden bog i serien om spejlvending og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent bogen her
Jeg har lavet dette redskab ”den magiske kasse – tiertal” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Den magiske kasse – tiertal skal hjælpe eleverne med at løse matematikkens vanskeligheder, ved aktivt at sætte tallene ind i kassen.
Hent den magiske kasse – tiertal her
”Den magiske Taltavle” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab. Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Udover taltavlen har ”Den magiske Taltavle” også fået et hjælperedskab, så eleverne til hver en tid, uden at tælle, ville kunne fortælle helt præcist, hvor hvilket som helst tal er placeret på taltavlen, hvis eleven ved eller får hjælp til, hvilke cifre tallet indeholder. De blå tal er det første ciffer i tallet, mens det grå tal er det andet ciffer i tallet. Dette hjælperedskab giver også eleverne en god start på snakken om enere og tiere.
Hent den magiske taltavle (A4) her
Hent den magiske taltavle (A3) her
Jeg har lavet dette redskab ”DominoKrig” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”DominoKrig” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent DominoKrig her
Jeg har lavet dette redskab ”Domino spil” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet ”Domino spil” skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Spillet kan både spilles alene og i par.
Hent DominoSpil her
Jeg har lavet dette redskab ”Fantasi Spillepladen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Fantasi Spillepladen” er som navnet en spilleplade hvor det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Fantasi Spillepladen her
Jeg har lavet dette spil ”Først til 0 minus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Først til 0 minus” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt trække tal fra hinanden.
Hent Først til 0 minus her
Jeg har lavet dette spil ”Først til 50 plus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Først til 50 plus” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt lægge tal sammen.
Hent Først til 50 plus her
Jeg har lavet dette redskab ”GangeKrig” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GangeKrig” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Hent GangeKrig her
Jeg har lavet dette redskab ”GangeTal v1.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GangeTal v1.” er første version af ”GangeTal”.
Materialet skal hjælpe eleverne godt i gang med tabellerne, og kan evt. hænges op i klassen eller gives med hjem til den enkelte elev.
Pilene skal hjælpe eleverne med at tælle den rigtige vej rundt i tallet, så eleverne som oplever at matematikken er i vanskeligheder, når de skal skrive tallene, får den støtte der gør, at de ikke oplever at matematikken er i vanskeligheder.
Jeg har lavet 2 forskellige slags af 5-tallet, for at sikre mig, at 5-tallet kan blive brugt på den måde, der passer den enkelte elev bedst.
Hent GangeTal v1 her
Jeg har lavet dette redskab ”GangeTal v2.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GangeTal v2.” er anden version af ”GangeTal”.
Materialet skal hjælpe eleverne godt i gang med tabellerne, og kan evt. bruges som det første møde med tabellerne for eleverne. Hvis eleven får gangestykket 5×5. så skal eleven finde 5-tallet, og derefter tælle fem tal frem, og så har eleven resultatet (25). Derefter skal eleven sige alle tallene i 5-tallet, og derved får de øvet tabellen fra start. Mange elever vil hurtigt fortælle, at det er nemt at gange, og derved, oplever eleven en succes med det første møde med tabellerne. Efter kort tid, kan man stille og roligt fjerne tallene, og lade eleven prøve at løse gangestykkerne uden ”GangeTal v2.”
Hent GangeTal v2 her
Jeg har lavet dette redskab ”GeoFigur” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GeoFigur” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af geometri, samt få en forståelse af, at man med få figur kan lave mange forskellige og unikke sammensætninger.
Materialet består af 15 skabeloner/kort samt brikker
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent GeoFigur her
Jeg har lavet dette redskab ”GeoFigur v2” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GeoFigur v2” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af geometri, samt få en forståelse af, at man med få figur kan lave mange forskellige og unikke sammensætninger.
Materialet består af 15 skabeloner/kort samt brikker
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent GeoFigur v2 her
Jeg har lavet dette spil ”GeoJagt” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”GeoJagt” er et spil som træner eleverne i navnene på forskellige figur.
Hent GeoJagt her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse flotte Geoophæng til klassen.
Geoophæng v1. 3D består af 7 flotte plakater, som både vil hjælpe eleverne med at huske de forskellige geometriske figurer, og så vil de pynte i klasselokalet.
Hent Geoophæng v1. 3d her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse flotte Geoophæng til klassen.
Geoophæng v1. består af 12 flotte plakater, som både vil hjælpe eleverne med at huske de forskellige geometriske figurer, og så vil de pynte i klasselokalet.
Hent Geoophæng v1. her
Jeg har lavet dette spil ”GeoSpillet” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Geospillet” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet forståelse af de geometriske figurer.
Hent GeoSpillet (Brikker, Kort, Spilleplade) her
Hent GeoSpillet (Spillepladen Udskriv i a3) her
Jeg har lavet dette redskab ”Gå tal” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Gå Tal” skal aktivt hjælpe eleverne med at kunne skrive tallene på den rigtige måde. Eleverne skal først aktivt gå tallet, så eleverne får talbevægelsen i hele kroppen, hvorefter eleverne skal skrive tallet med blyant.
Hent Gå tal her
Jeg har lavet dette spil ”Hvem når først 100” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Hvem når først 100” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Hvem når først 100 her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har lavet dette redskab ”JulePusle Tabellerne” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet ” JulePusle Tabellerne” skal hjælpe eleverne godt i gang med tabellerne.
Hent JulePusle Tabellerne her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har lavet dette redskab ”JulePusle Tal 1-100” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet ” JulePusle Tal 1-100” skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab samt talforståelse.
Hent JulePusle Tal 1-100 her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har lavet dette redskab ”JulePusle Tallinjen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet ” JulePusle Tallinjen” skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab samt talforståelse.
Denne version er til de elever, som allerede har en god talforståelse, og derfor har behov for et højere niveau. Elevens opgave er, at få sat de tal der er til rådighed i den rigtige rækkefølge.
Hent JulePusle Tallinjen her
Få disse fine julesokker til dit klasseværelse. Det kan f.eks. bruges som en kalender eller blot til udsmykning af lokalet.
Hent Julesok December 2020 her
Jeg har lavet dette redskab ”KegleSpejling” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”KegleSpejling” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med området spejling.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent KegleSpejling her
Jeg har lavet dette redskab ”Klemmekort 1-10 tabellen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Klemmekort 1-10-tabellen” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med 1-10-tabellen.
Du kan hurtigt og nemt få et overblik over, hvor eleven oplever at matematikken er i vanskeligheder.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Klemmekort 1-10-tabellen her
Jeg har lavet dette redskab ”DominoKlokken Hele Klokkeslæt” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”DominoKlokken Hele Klokkeslæt” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få en forståelse af klokken analog og digital. Der findes hele 12 versioner.
V1: Hent den her
V2: Hent den her
V3: Hent den her
V4: Hent den her
V5: Hent den her
V6: Hent den her
V7: Hent den her
V8: Hent den her
V9: Hent den her
V10: Hent den her
V11: Hent den her
V12: Hent den her
Jeg har lavet dette redskab ”KlokkenLabel” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”KlokkenLabel” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af klokken. Klip alle brikkerne ud, og sæt dem ovenpå uret i klassen.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Hent KlokkenLabel her
Jeg har lavet dette redskab ”KlokkenMatch” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”KlokkenMatch” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få en forståelse af klokken analog og digital.
”KlokkenMatch” kommer i 4 forskellige udgaver. Hele, halve, kvart i og kvart over.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent KlokkenMatch Hele her
Hent KlokkenMatch halv her
Hent KlokkenMatch Kvart over her
Hent KlokkenMatch Kvart i her
Jeg har lavet dette redskab ”Klokken Plakat” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Klokken Plakat” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af uret og urets opbygning. Mange elever oplever at matematikken er i vanskeligheder så snart, de skal til at arbejde med uret og forståelsen af uret.
Materialet består af 4 plakater. (Når du har trykket på filen, kommer den op i et nyt vindue som et billede. Her skal du højre klikke, og tryk “Gem billede som” og du kan hente den ned på din PC. Udskriv i A3)
Hent Klokken Plakat 00-11 her
Hent Klokken Plakat 12-23 her
Hent Klokken Plakat 00:30-11:30 her
Hent Klokken Plakat 12:30-23:30 her
Jeg har lavet dette redskab ”KortKrig – Talkendskab” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”KortKrig – Talkendskab” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Hent KortKrig – Talkendskab her
”Lav 10 og plus” er et nemt og brugervenligt redskab, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af 10’er venner samt begynde at kunne hovedregne.
Efter en kort gennemgang af redskabet, oplevede jeg, at mine elever meget hurtigt kunne bruge redskabet, og meget hurtigt kunne udregne stykker, hvor de ellers tidligere havde oplevet, at matematikken var i vanskeligheder. Jeg oplevede ligeledes, at eleverne ret hurtigt droppede mellemregningerne på papiret, fordi de pludselig selv kunne lave disse mellemregninger i hovedet. I dag kan mine elever også bruge metoden med de andre 10’er tal, og kan derfor ret hurtigt udregne regnestykker, hvor de ellers tidligere oplevede at matematikken var i vanskeligheder.
Hent Lav 10 og plus her
Bogen ”MatematikKatten Lego Spejling” er første bog i serien om spejling, og er lavet til elever, der oplever, at matematikken er i vanskeligheder. Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser. Bogen byder derfor på mange gentagelser samt genkendelighed, der gør denne bog anvendelig for elever der oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Hent MatematikKatten Lego Spejling her (Dansk Version)
Hent bogen her (Nynorsk Version)
Hent bogen her (Bokmål Version)
Jeg har lavet dette redskab ”LegoSpillet” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”LegoSpillet” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med plus samt minus.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Udskriv spillepladen i A3 format.
Hent LegoSpillet her
Jeg har lavet dette spil ”Make a Deal” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” Make a Deal” er et spil som tager udgangspunkt i det populære Deal or No Deal
Eleverne spiller 1 mod 1. Den ene er banken og den anden deltageren. Deltageren skal sikre sig den bedste pris for hans/hendes kuffert. Er det at beholde kufferten eller er det at tage imod bankens tilbud. Det må spillet vise.
Hent Make a Deal pladen her
Hent Make a Deal kufferterne her
Hent Make a Deal Tabellerne her
Jeg har lavet dette redskab ”Match Tabellerne” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Match Tabellerne” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Kortene klippes ud, så man har gangestykket og resultatet på to forskellige kort.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Match Tabellerne her
Jeg har lavet dette spil ”MonsterPuf 2 Tabellen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” MonsterPuf 2 Tabellen” er et spil som træner eleverne i 2 tabellen.
Hent MonsterPuf 2 Tabellen her
Jeg har lavet dette spil ”MonsterPuf 3 Tabellen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” MonsterPuf 3 Tabellen” er et spil som træner eleverne i 3 tabellen.
Hent MonsterPuf 3 Tabellen her
Jeg har lavet dette redskab ” Mønster Figur V1” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Mønster Figur V1” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af mønstre.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Mønster Figur V1 her
Jeg har lavet dette redskab ”Mønster Prikker v1” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Mønster Prikker v1” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af mønstre.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Mønster Prikker v1 her
Jeg har lavet dette redskab ” Mønster i bevægelse V1” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Mønster i bevægelse V1” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af mønstre.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Klip skabelonerne ud, så der kun er 6 farver på rækken. (Niveauet kan stige ved at vælge dobbelt, så der er to rækker med 6 farver. Husk ved denne løsning, at udskrive dobbelt af farverne (Brikkerne)
Spillet kan f.eks. anvendes i gymnastiksalen, hvor eleverne bliver delt ind i hold, men det kan også laves i klassen, hvor to elever går sammen. Jeg har i PDF filen lavet et eks. på hvordan materialet kan anvendes i gymnastiksalen.
Hent Mønster i bevægelse her
Jeg har lavet dette redskab ”omregningskassen for længde” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet skal hjælpe eleverne godt i gang med omregning af længde.
Jeg har lavet 2 forskellige udgaver, så der både findes en til eleverne der først lige skal til at starte på omregning af længde, samt en til de elever, som allerede er godt i gang med omregning.
Omregningskassen for længde – indskoling her
Jeg har lavet dette redskab ”omregningskassen for længde” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Materialet skal hjælpe eleverne godt i gang med omregning af længde.
Jeg har lavet 2 forskellige udgaver, så der både findes en til eleverne der først lige skal til at starte på omregning af længde, samt en til de elever, som allerede er godt i gang med omregning.
Omregningskassen for længde -Mellemtrin/udskoling her
Jeg har lavet dette spil ”Pakkespillet Plus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Pakkespillet Plus” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Vinderen er den der først får fjernet alle sine centicubes. Hver elev har 10 centicubes, og kan kun fjerne en centicube når han/hun slår et resultat, som står på en pakke. (Der skal bruges to terninger)
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Pakketspillet Plus her
Jeg har lavet disse penge. Eleverne vil arbejde med 50 øre, 1 kr. 2 kr. 5 kr. 10 kr. 20 kr. og sedlerne. Mønterne og sedlerne har de samme farve som den danske valuta, der vil gøre det let genkendeligt for eleverne.
Husk at udskrive på begge sider, så du får baggrunden med.
Hent penge i sort/hvid her
Få alle pengene i farver, for kun 25 kr. her
Jeg har lavet dette redskab ”PengeKrig V1” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”PengeKrig V1” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit kendskab til mønter, samt starte med at få en forståelse af at lægge mønter sammen.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent PengeKrig V1 her
”PengeMat 1” er første bog i serien om penge. Eleverne vil arbejde med 1 kr. 2 kr. 5 kr. 10 kr. og stifte bekendtskab med 50 øre. Og sedlerne. Målet er at eleverne skal blive trygge ved 1 kr. 2 kr. 5 kr. 10 kr. Eleverne arbejder bl.a. med at kunne genkende mønterne, regne med 10’ere og 1’ere, tælle penge, sammensætte beløb, udregne mønternes værdi og til slut handle i supermarkedet.
Hent smagsprøven af PengeMat 1 her
Eleven skal sammensætte kortene med mønterne med kronekortet, så mønternes værdi er den samme som kronekortet viser. Der skal være 4 møntkort til et kronekort.
Målet er at eleverne skal blive trygge ved 1 kr. 2 kr. 5 kr. 10 kr.
Hent Tæl mønter puslespil 6-19 kr. her
Jeg har lavet dette spil ”Prik Boksen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
” Prik Boksen ” er et nemt og brugervenligt materiale.
Husk at det kun er fantasien der sætter begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Prik Boksen V1 her
Hent Prik Boksen V2 her
Hent Prik Boksen V3 her
Hent Prik Boksen Alle plader her
Jeg har lavet dette spil ”Påskespillet 2020” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Påskespillet 2020” er et nemt og brugervenligt spil, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af mønstre.
Hvis du printer hele pakken ud, så er spillet lavet til 2 personer. Hvis du ønsker at der er flere der skal deltage, printer du blot et antal brikker, plade og stazione ekstra. Alle deltager skal hver have en plade, en stazione og et ark med brikker. Påskespillet 2020 bør printes i A3 format, men kan også godt printes i A4.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Påskespillet 2020 (Brikker og Regler) her
Hent Påskespillet 2020 (Spillepladen, JPG, Udskriv i A3) her
Jeg har lavet dette spil ” RacerSpil plus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Spillet skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Spillet kan spilles med en eller to terninger.
Hent RacerSpil plus her
Når eleverne har lært at skrive et tal på den rigtige måde, oplever de ofte problemer, når de skal skrive tallet i en anden størrelse end den de har lært. Meget materiale øver eleverne i, at skrive tallet i en stor størrelse. Når eleverne skal anvende tallet i en opgave, er der ofte ikke plads til det store tal eleven har lært at skrive, derfor vil eleven opleve at matematikken er i vanskeligheder, selvom de har lært at skrive tallet i en stor størrelse.
Jeg har derfor lavet dette redskab ”Skriv tal” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder. Eleverne arbejder med tallet i forskellige størrelser, så de også får øvet at skrive tallet i en mindre størrelse, og derved vil de ikke opleve at matematikken er i vanskeligheder når de skriver tallet i de forskellige størrelser.
Hent Skriv tal her
Jeg har lavet dette redskab ”Skriveunderlag v1.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Skriveunderlag v1” er første version af ”Skriveunderlag”.
Materialet skal printes i A3, og bruges som et skriveunderlag/formelsamling på deres bord. Mange elever mister opmærksomheden/koncentrationen hvis de skal kigge rundt i klassen, eller bruge mange forskellige slags papir, for at finde svar på deres spørgsmål. Jeg har derfor lavet dette materiale, så den enkelte elev kan hjælpe matematikken ud af vanskelighederne i forskellige situationer.
Hent Skriveunderlag V1 her (Dansk Version)
Hent Skriveunderlag V1 her (Norsk Version)
Hent Skriveunderlag V1 her (Islandske Version)
Jeg har lavet dette spil ”SommerFerie” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Spillet skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt få inspiration til hvordan man i sommerferien kan arbejde med matematik på stranden.
Hent SommerFerie Spillet her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har lavet dette spil ”SommerSpillet 2019 minus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Hent SommerSpillet 2019 minus her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har lavet dette spil ”SommerSpillet 2019 plus” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Hent SommerSpillet 2019 Plus her
Jeg har lavet dette spil ”SommerSpillet 2019 Talkendskab” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Spillet skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab, samt få inspiration til hvordan man i sommerferien kan arbejde med matematik på stranden.
Hent SommerSpillet 2019 Talkendskab her
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse tal til ophæng i klassen.
Fordelene ved materialet ”Tal ophæng” er følgende:
Hent Tal ophæng her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse tal til ophæng i klassen.
Fordelene ved materialet ”10’er Tal ophæng” er følgende:
Hent 10′ Tal ophæng (dansk) her
Hent 10′ Tal ophæng (svensk) her
Hent 10′ Tal ophæng (norsk) her
Hent 10′ Tal ophæng (færøsk) her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse tal til ophæng i klassen.
Fordelene ved materialet ”Talophæng kun tal 1-20 A4” er følgende:
Hent Talophæng kun tal 1-20 A4 her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse tal til ophæng i klassen.
Fordelene ved materialet ”Talophæng kun tal 1-20” er følgende:
Hent Talophæng kun tal 1-20 her
Mange elever oplever, at matematikken er i vanskeligheder.
Elever som oplever, at matematikken er i vanskeligheder, har brug for genkendelighed og gentagelser.
Jeg har derfor lavet disse tal til ophæng i klassen.
Fordelene ved materialet ”TalPyramiden Ophæng 1-20” er følgende:
Hent TalPyramiden Ophæng 1-20 (dansk) her
Hent TalPyramiden Ophæng 1-20 (svensk) her
Hent TalPyramiden Ophæng 1-20 (norsk) her
Jeg har lavet dette redskab ”den flyvende tallinje” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder. Print tallene ud, samt find klemmer og en snor.
Den flyvende tallinje skal hjælpe eleverne med at løse matematikkens vanskeligheder, ved aktivt at sætte tallene på linjen.
Den flyvende tallinje kan bruges på mange forskellige måder.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan den flyvende tallinje kan bruges.
Hent den flyvende tallinje her
”TabelCirkel” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Alle kort skal klippes ud på følgende måde: Klip alle trekanterne ud (med tallene på), og klip den blå cirkel ud. Du skal have 10 kort med tallene og en blå cirkel. Eleverne skal efterfølgende sætte tallene (trekanterne) til den rigtige blå cirkel, og i den rigtige rækkefølge. Man kan starte med en eller to tabeller, hvorefter man blander flere og flere tabeller sammen.
Hent TabelCirkel her
Jeg har lavet dette redskab ”Tabelkort” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Tabelkort” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Kortene klippes ud, så eleverne kan have tabelkortene foran sig når de arbejder med tabellerne. Det gør det både nemt og overskueligt for eleverne, at de kun skal forholde sig til en af tabellerne.
Hent Tabelkort . her
Jeg har lavet dette redskab ”Tabelkort” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Tabelkort” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Kortene klippes ud, så eleverne kan have tabelkortene foran sig når de arbejder med tabellerne. Det gør det både nemt og overskueligt for eleverne, at de kun skal forholde sig til en af tabellerne.
Hent Tabelkort x her
Jeg har lavet dette ”Tabelkørekort” til de elever, som vil elske at få deres eget kørekort med de tabeller de kan.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Tabelkørekort her
”Tabelrækken 1-10 tabellen” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleverne med at løse matematikkens vanskeligheder, ved aktivt at sætte tallene i tabellen ind. Materialet skal også hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Hent Tabelrækken 1-10 her
Se videomanual her
Når eleverne skal arbejde med tiere og enere, vil mange elever opleve, at matematikken er i vanskeligheder. Jeg har derfor valgt, at lave dette talhus med farver. Farverne skal hjælpe eleverne i arbejdet med talhuset, så den enkelte elev kan bruge farverne, og ikke nødvendigvis bliver tvunget til at bruge teksten i første omgang. Nogle elever vil i nogle tilfælde nemlig opleve, at teksten kan være med til at fastholde matematikken i vanskeligheder.
Hent Talhuset 1-10 her
Når eleverne skal arbejde med hundrede, tiere og enere, vil mange elever opleve, at matematikken er i vanskeligheder. Jeg har derfor valgt, at lave dette talhus med farver. Farverne skal hjælpe eleverne i arbejdet med talhuset, så den enkelte elev kan bruge farverne, og ikke nødvendigvis bliver tvunget til at bruge teksten i første omgang. Nogle elever vil i nogle tilfælde nemlig opleve, at teksten kan være med til at fastholde matematikken i vanskeligheder.
Hent Talhuset 1-10-100 her
Når eleverne skal arbejde med enere, tiere, hundreder, tusinder og millioner vil mange elever opleve, at matematikken er i vanskeligheder. Jeg har derfor valgt, at lave dette talhus med farver. Farverne skal hjælpe eleverne i arbejdet med talhuset, så den enkelte elev kan bruge farverne, og ikke nødvendigvis bliver tvunget til at bruge teksten i første omgang. Nogle elever vil i nogle tilfælde nemlig opleve, at teksten kan være med til at fastholde matematikken i vanskeligheder.
Der findes tre forskellige udgaver af Talhuset, for at tilgodese alle elever.
Hent Talhuset 1-10-100-1000-10000-100000-1000000-10000000 v1. her
Hent Talhuset 1-10-100-1000-10000-100000-1000000-10000000 v2. her
Hent Talhuset 1-10-100-1000-10000-100000-1000000-10000000 v3. her
Jeg har lavet dette redskab ”Taljagt” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
To elever går sammen om en plade, og skal nu spille imod hinanden. Den der først får farvet alle sine tal har vundet. Eleverne må bruge en eller to terninger. Men eleven skal inden kastet havde fortalt sin modstander om, han/hun vil bruge en eller to terninger. Med en terning kan eleverne få fjernet tallene fra 1-6 og med to terninger kan eleven plusse øjnene på terningerne og fjerne tallene fra 2-12. Man skiftes til at slå med terningerne, og hvis man allerede har fjernet det tal, øjnene på terningen viser, går turen blot over til modstanderen.
Hent Taljagt her
Jeg har lavet dette redskab ”Talslangen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Hent Talslangen 0-100 her
Hent Talslangen 100-200 her
Hent Talslangen 200-300 her
Hent Talslangen 300-400 her
Hent Talslangen 400-500 her
Hent Talslangen 500-600 her
Hent Talslangen 600-700 her
Hent Talslangen 700-800 her
Hent Talslangen 800-900 her
Hent Talslangen 900-1000 her
Hent Talslangen 0-1000 samlet PDF her
Jeg har lavet dette spil ”TerningRace” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”TerningRace” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt skrive tallene.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Spillet kan spilles alene eller med to spillere.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent TerningRace 1-6 Stor her
Hent TerningRace 1-6 lille her
Jeg har lavet dette spil ”TerningMatch” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”TerningMatch” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent TerningMatch her
Jeg har lavet dette spil ”Terningspillet v.1.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Terningspillet v.1.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin talkendskab.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet v.1 her
Jeg har lavet dette spil ”Terningspillet Tallene 1-6 v.1.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Terningspillet Tallene 1-6 v.1.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet v.1 her
”Terningspillet Gange v.1 – 0-3 Tabellerne.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-3.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet Gange v.1 – 0-3 Tabellerne her
Jeg har lavet dette spil ”Terningspillet Klokken V1.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Terningspillet Klokken V1.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få en forståelse af klokken analog og digital.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet Klokken V1 her
Jeg har lavet dette spil ”Terningspillet Klokken V2.” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Terningspillet Klokken V2.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få en forståelse af klokken analog og digital.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet Klokken V2 her
”Terningspillet plus v.1.” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab, samt starte med at få en forståelse af at lægge to tal sammen.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Terningspillet Plus v.1 her
Jeg har udarbejdet dette spil som hedder ”Terningspillet trekanter V1” Spillet omhandler stumpvinklet trekant, ligebenet trekant og retvinklet trekant.
Hent Terningspillet trekanter V1 her
Eleven skal sammensætte kortene med mønterne med kronekortet, så mønternes værdi er den samme som kronekortet viser. Der skal være 4 møntkort til et kronekort.
Målet er at eleverne skal blive trykke ved 1 kr. 2 kr. 5 kr. 10 kr.
Hent Tæl mønter puslespil 6-19 kr. her
Jeg har lavet dette spil ”UNO 1-10 tabellen” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”UNO 1-10 tabellen” er et nemt og brugervenligt materiale.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent UNO Tabellerne 1-10 her
Jeg har lavet dette redskab ”Uret” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”Uret” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sin forståelse af uret og urets opbygning. Mange elever oplever at matematikken er i vanskeligheder så snart, de skal til at arbejde med uret og forståelsen af uret.
Materialet består af 3 skabeloner:
Hvert redskab består af to skabeloner, som enten kan limes sammen, eller sættes sammen med en nål.
Hent Uret her
”Vendespil Gange 1-10” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit tabelkendskab samt få en forståelse af tabellerne fra 1-10.
Tallene er skrevet på den måde eleverne ofte selv vil skrive dem, det gør, derfor materialet genkendeligt for eleverne.
Husk at det kun er fantasien der sætte begrænsninger for, hvordan materialet kan bruges.
Hent Vendespil Gange (x) 1-10 her
Hent Vendespil Gange (o) 1-10 her
Mange elever kender en terning, og ved, at 5 prikker er det samme som et 5-tal.
Jeg har lavet dette vendespil til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
Eleverne vil meget hurtigt kunne forstå at 2 fem-terninger er det samme som 10. Eleverne vil derefter meget hurtigt kunne regne de forskellige stykker ud, og finde de matchende kort.
Lav et spil med tallene 10-21 og et spil med 22-33.
Hent vendespil Terning her
Jeg har lavet dette spil ”VoloJet” til eleverne hvor matematikken er i vanskeligheder.
”VoloJet” er et nemt og brugervenligt materiale, som skal hjælpe eleven med at få udvidet sit talkendskab.
Hent VoloJet her
”Whiteboard” er et nemt og brugervenligt redskab, som skal hjælpe alle elever med at blive set i undervisningen.
Mange elever vil gerne svare på et spørgsmål, men mange elever føler også, at de aldrig bliver taget, eller det er altid de andre der får lov til at svare. ”Whiteboard” gør det muligt for alle at vise deres svar, og du som lærer kan hurtigt danne dig et overblik over de forskellige svar.
Hent Whiteboard her