Facebook
Instagram
Copydan – Tekst og Node

Matematik i Vanskeligheder er beskyttet af lov om ophavsret og kan kopieres i henhold til gældende Copydan Tekst & Node-aftaler

De Digitale Redskaber

Velkommen til de digitale redskaber

Du kan helt gratis benytte dig af de mange forskellige digitale redskaber der findes her på siden. Nedenfor finder du de forskellige valgmuligheder der er f.eks. nedtællingsur, ur både analog og digitalt, og så kan du også vælge Den Digitale Tavle, som er et fantastisk redskab til din daglige undervisning.

Du kan også  skrive til mig på Facebook eller på mail info@matematikivanskeligheder.dk hvis du har brug for hjælp.

“Den Digitale Tavle 1” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. (Husk dog ikke at lukke vinduet ned) Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre. Derudover indeholder den også et analogt ur og et digitalt ur. Det digitale ur viser også med tekst hvad klokken er. Derved kan eleverne hele tiden se hvad klokken er. Du har også mulighed for at starte et nedtællingsur. Det kan f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, eller hvor lang tid eleverne har til en opgave. “Den Digitale Tavle 1” giver både dig og dine elever et fantastisk overblik over dagens lektion.

Kom til “Den Digitale Tavle 1” her

“Den Digitale Tavle 2” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. (Husk dog ikke at lukke vinduet ned) Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre. Derudover indeholder den også et analogt ur med sekunder, og et digitalt ur så eleverne hele tiden kan se hvad klokken er. Du har også mulighed for at starte et nedtællingsur. Det kan f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, eller hvor lang tid eleverne har til en opgave. “Den Digitale Tavle 2” giver både dig og dine elever et fantastisk overblik over dagens lektion.

Kom til “Den Digitale Tavle 2” her

“Den Digitale Tavle 3” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Det er den nyeste version, der giver dig en masse nye muligheder. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. (Husk dog ikke at lukke vinduet ned) Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre. Derudover indeholder den også et analogt ur med sekunder, og et digitalt ur så eleverne hele tiden kan se hvad klokken er. Du har også mulighed for at starte et nedtællingsur. Det kan f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, eller hvor lang tid eleverne har til en opgave. “Den Digitale Tavle 3” giver både dig og dine elever et fantastisk overblik over dagens lektion.

Kom til “Den Digitale Tavle 3” her

”Nedtællingsur” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Det giver et tydeligt overblik over, hvor lang tid dine elever har til en opgave. Det f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, men det kan også være hvor lang tid, eleverne har til en opgave.  Du kan med nedtællingsuret selv vælge hvor langt tid, eleverne skal have til en opgave, men du kan også hurtigt og nemt, vælge en af de forudindstillede nedtællinger.  Eleverne kan hele tiden følge med på tavlen hvor lang tid der er tilbage, men kan også se hvad klokkeslæt opgaven skal være løst.

Kom til “Nedtællingsuret” her

“Dagens Program udvidet” er den nyeste version af dagens program. Det indeholder mange nye funktioner, og er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre.

Kom til “Dagens program udvidet” her

“Dagens Program udvidet med nedtællingsur”  indeholder mange nye funktioner, og er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre.

Du har også mulighed for at starte et nedtællingsur. Det kan f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, eller hvor lang tid eleverne har til en opgave.

Kom til “Dagens program udvidet med nedtællingsuret” her

“Dagens Program” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre.

Kom til “Dagens Program” her

“Dagens Program med nedtællingsur” , er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Du kan allerede inden lektionen går i gang planlægge din lektion, og skrive dagens program ned. Du spare derved meget tid i din undervisning, og dine elever kan hele tiden holde sig orienteret om, hvad de nu skal gøre.

Du har også mulighed for at starte et nedtællingsur. Det kan f.eks. være hvor lang tid der er tilbage af lektionen, eller hvor lang tid eleverne har til en opgave.

Kom til “Dagens program med nedtællingsur” her

”Ur” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Det giver et tydeligt overblik over hvad klokken er. Uret består af et analogt ur og et digitalt ur. Det digitale ur viser også med tekst hvad klokken er. Derved kan eleverne hele tiden se hvad klokken er. ”Ur” er også et rigtig godt redskab til de elever der skal træne og øve klokken.

Kom til “Ur” her

”Ur med sekunder” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Det giver et tydeligt overblik over hvad klokken er. Uret består af et analogt ur med sekunder og et digitalt ur, så eleverne hele tiden kan se hvad klokken er. ”Ur med sekunder” er også et rigtig godt redskab til de elever der skal træne og øve klokken.

Kom til “Ur med sekunder” her

nye pladser

”Nye Pladser” er et rigtig godt redskab til dig og dine elever. Skal du hurtigt og tilfældigt give dine elever nye pladser, skal du blot skrive deres navne ind, og derefter vælge hvor mange elever der må sidde ved siden af hinanden. Derefter trykker du blot på generer nye pladser, og så gør programmet det for dig.

Kom til “Nye pladser” her

”Lodtrækning”

Er du træt af de gamle metoder til lodtrækning? Jeg har udviklet et spritnyt Lodtrækningsprogram, der gør det nemt og sjovt at trække vindere i din klasse.
Hvem skal starte med at fremlægge? hvem skal starte med at vælge? Hvem skal…..

Kom til “Lodtrækning” her

Se videoen om Den Digitale Tavle her:

Ønsker du at bruge Den Digitale Tavle, er det en rigtig god ide at følge mig på Facebook. Der vil komme nye opdatering, og gode råd til brug af de digitale redskaber.