Facebook
Instagram
Copydan – Tekst og Node

Matematik i Vanskeligheder er tilmeldt Copydan – Tekst og Node, og al kopiering skal derfor indberettes

Escaperoom klokken v1

2-4 Deltagere

Forberedelse 25-60 min.

Spil 30-60 min.

OM SPILLET

EscapeRoom Klokken V1.

 

Du er nu blevet låst inde i dette fantastiske univers, og du får utrolig svært ved at komme ud, uden at lade dine elever få denne spændende og anderledes udfordring.

Eleverne skal i små grupper samarbejde sig igennem dette EscapeRoom, som består af 5 udfordringer.  Efter hver udfordring vil man få et tal, som skal bruges til slut i spillet for at gennemføre spillet. Der skal i alt bruges 5 tal for at låse hængelåsen op. De 5 tal noteres på nøglekortet, og skal efterfølgende indtastes på hjemmesiden.

I dette EscapeRoom skal dine elever løse opgaver som omhandler klokken. Eleverne skal både arbejde med det analoge og digitale ur. Opgaverne omhandler kun hele klokkeslæt fra 01:00 – 12:00

 

Print:

Tryk på PDF-Filen.  Download og udskriv PDF-Filen.

Klip:

Klip opgaverne ud. Følg instruktionerne i PDF-Filen.

Escape:

For at gøre det ekstra spændende for eleverne, kan de løse opgaven på tid.  Hvis eleverne ikke når at samle alle tallene inden for tiden, vil de for altid være låst inde i dette rum.

Elever der oplever at Matematikken er i Vanskeligheder, vil ikke have gavn af at opgaven skal løses på tid, og derfor anbefales dette ikke til de elever.

 

Jeg vil anbefale ca. 45 min. til at gennemføre spillet. Til de elever der normalt arbejder hurtigt, kan tiden sættes til ca. 30 min.

Intro video:

For at gøre det ekstra spændende for eleverne, har jeg lavet en intro video til dette EscapeRoom, så eleverne får en fornemmelse af, at de er blevet låst inde i et rum. Start med at vise eleverne denne video på klassen, inden de får udleveret opgaverne.

Afslutning:

Når eleverne har løst alle opgaverne, har de 5 tal på deres nøglekort. Disse tal indtastes nu her på hjemmesiden. Hvis eleverne har fået indsamlet de rigtige tal, vil døren til friheden åbne sig. Hvis eleverne ikke har indsamlet de rigtige tal, vil de for altid være låst inde i dette rum. Det er vigtigt, at hver gruppe har deres egen computer/tablet til at indtaste koden på. 2 grupper kan ikke indtaste koden på den samme computer/tablet.

Udskriv

Tryk på det EscapeRoom du ønsker at bruge. Download og udskriv PDF-Filen

Klip

Klip opgaverne ud. Følg instruktionerne i PDF-Filen.

Escape

Indstil nedtællingsuret. Lad eleverne løse opgaverne, og se om de kan nå at flygte.